dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

środa, 19 października 2011

Dom mediowy - informacje podstawowe


Dom mediowy 


- organizacja marketingowa, której zadaniem jest planowanie oraz zakup kampanii reklamowych w mediach masowych.

Domy mediowe wzięły swój początek z agencji reklamowych,
które pierwotnie same planowały i kupowały kampanie reklamowe. 

Wzrastający rynek reklamowy wymógł jednak tworzenie w ramach agencji reklamowych działów mediowych. Dalszy dynamiczny rozwój rynku reklamowego spowodował wyodrębnienie się działów mediowych jako osobnych spółek - właśnie domów mediowych. Krok ten, oprócz wzrostu specjalizacji tychże organizacji, spowodował także możliwość świadczenia usług przez domy mediowe nie tylko klientom rodzimych agencji reklamowych, ale również innym klientom na rynku. 

Główne zadania domu mediowego to:
  • planowanie i zakup mediów
  • negocjacje cen z dostawcami przestrzeni i czasu reklamowego
  • dostarczanie reklamodawcom badań mediowych.

Obecnie w Polsce zdecydowana większość obrotu na rynku reklamowym odbywa się za pośrednictwem domów mediowych.

Większość domów mediowych działających w Polsce należy do międzynarodowych grup reklamowych takich jak: 
Omnicom, WPP, Havas czy Interpublic Group. 

Na rynku polskim funkcjonują także niesieciowe domy mediowe, które stanowią odrębne instytucje i są niezależne od międzynarodowych korporacji medialnych. Badania rynkowe pokazują, że jakość obsługi w niesieciowych domach mediowych nie ustępuje domom sieciowym.

 
Aktualna lista domów mediowych w Polsce: 
  • Sieciowe:
WPP Group: Mediacom, MEC, Mindshare, Maxus
Omnicom Group: Media Direction OMD, PHD Media Direction, Macroscope OMD, Optimum Media OMD,
Interpublic Group: Universal McCann Polska, U2 Media, PanMediaWestern, Initiative Warszawa,
Publicis Groupe: Starcom, Starlink, MediaVest, ZenithOptimedia, Equinox
Havas Media: MPG
Aegis: Carat, Vizeum

  • Niesieciowe:
Effective Media, Infinity Media, Innovations, Media Concept, Media Group, Media On, Mediapol, Pro Media House, Spc House Of Media, Star Media, Value Media

  • Nieuwzględnione w raporcie ze względu na małą ilość respondentów:
Brand Connection, Easymedia, Mastermind Group, The Media Insight





Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,  
zespół www.sprawdzona-reklama-w-internecie.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz