dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

czwartek, 10 listopada 2011

Billboard (reklama) - informacje podstawowe


Billboard 


– dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy, 
stosowany głównie w reklamie zewnętrznej.

Termin określa też nośnik reklamy, będący dużą, często oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach. Standard wprowadzony przez Stany Zjednoczone podczas trwania narodowych kampanii reklamowych w 1900 r.


Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:

  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski);
  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry;
  • citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
  • inne citylighty 1,2x1,8 – naścienne, wolnostojące, na latarniach;
  • billboardy 6 m² (aktualnie spotykane w metrze).

Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m² i dochodzących nawet do 300 m² (reklamy na budynkach).



Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,  
zespół www.sprawdzona-reklama-w-internecie.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz